۱۳۹۲ دی ۲۳, دوشنبه

ايران: اعدام 19 نفر در يك هفته شامل اعدامهاي مخفيانه ازجمله جوانان زير 18 سال در زندان مخوف عادل آباد شيراز

موج اعدامهاي وحشيانه در سال جديد ميلادي ادامه دارد. رژيم آخوندي تنها طي روزهاي 16تا .22ديماه 19 زنداني را به دار آويخت. هفت زنداني را در شهرهاي اروميه،  سلماس و مشهد به دار آويخت. احمد شفيق خاني، يكي از چهار زنداني كه به طور جمعي در اروميه اعدام شد، در هنگام بازداشت تنها 19سال داشت. دو روز پيش از آن 5زنداني در قزوين و گچساران و تبريز به دار آويخته شده بودند. حلق آويز يك زنداني در ساري (16دي) و يك زنداني 45ساله اهل زابل در زندان ياسوج (22دي) در شمار اعدامهاي ثبت شده در هفته گذشته هستند.
يك گزارش تكاندهنده كه از طريق زندانيان زندان عادل آباد شيراز به بيرون درز كرده است از اعدامهاي مخفيانه مستمر در اين شكنجه گاه مخوف خبر مي دهد.  بر اساس اين گزارش در روز 14 دي دو زنداني به نامهاي حميد طبخي و عقيل محمدي مخفيانه اعدام شدند. حميد طبخي يك نوجوان زير 18سال بود. در روز 18 دي نيز سه زنداني ديگر به نامهاي اميد حسيني ٢١ ساله، مجيد حياطي و بشير اسدي مخفيانه اعدام شدند.
در اين گزارش آمده است: «اينجا مثل گوسفند آدم ميکشند.... اينجا عادل آباد شيرازاست البته بدون ذره اي عدالت!.... اينجا مخوفترين زندان قرن است اينجا نور و روشنايي و شادي و خنده را نمي‌توانيد سراغ بگيريد. اينجا گورستان است اينجا همه چيز بوم نم و درماندگي و رذالت مي‌دهد. اينجا عادل آباد است بدون ذره اي عدالت!»

در همين حال آخوند محسني گرکاني، رئيس ديوانعالي رژيم قطع دست را به نفع جامعه خواند و گفت كه مجازات اتهام آخوندساخته «محارب» كشتن است. وي بر لزوم قطع دست و پاي سارقان تأكيد كرد (خبرگزاري سپاه پاسداران- تسنيم- 17/10/92). 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر