۱۳۹۲ بهمن ۲, چهارشنبه

تأييد حكم اعدام يك زنداني سياسي جوان كه در هنگام بازداشت 17ساله بود

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت طي اطلاعيه يي اعلام كرد: قضاييه رژيم آخوندي حكم اعدام  يك زنداني سياسي 19ساله كرد به نام سامان نسيم،  را تأييد كرد. سامان كه اهل مريوان است، اكنون در زندان مركزي اروميه در اسارت به سر مي برد. وي در تيرماه 90 در حالي كه بيش از 17سال نداشت، دستگير شد  و به اتهام عضويت در  سازمان پژاك  به «محاربه» و اعدام محكوم گرديد.
شمار زيادي از زندانيان كه در هنگام ارتكاب جرم انتسابي كمتر از 18سال داشته اند، در زندانهاي شهرهاي مختلف كشور در نوبت اعدام قرار دارند و بخشي از آنها مخفيانه اعدام مي شوند. حميد طبخي كه  در روز 14 دي در زندان عادل آباد شيراز اعدام شد،  يك نوجوان زير 18سال بود. در روز 18 دي نيز  اميد حسيني ٢١ساله، همراه با دو زنداني ديگر در همين زندان مخفيانه اعدام شدند.
نظام پوسيده ولايت فقيه در سراشيب سرنگوني، در هراس از گسترش اعتراضات سراسري، بر ابعاد سركوب به ويژه مجازات وحشيانه اعدام مي افزايد. صرفاً در دو هفته اول سال نو ميلادي 40زنداني در شهرهاي مختلف كشور به دار آويخته شدند.

مماشات با اين رژيم ضدبشري و پراكندن توهم اعتدال و ميانه روي در بين جلادان حاكم بر ايران هيچ نتيجه‌يي جز جريتر شدن آنها و گسترش فزاينده سركوب در ايران نداشته است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر