۱۳۹۲ بهمن ۷, دوشنبه

ايران: ممنوعيت كامل فيس بوك و توييتر.. 6 وزير كابينه روحاني عضو كميته سانسور هستند و اجراي فيلترينگ به عهده وزارت ارتباطات اوست

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت طي اطلاعيه يي اعلام كرد: 
 در حالي كه آخوند روحاني، با لودگي در نيويورك مدعي شد همه مردم حتي در روستاها نيز به اينترنت دسترسي آزادانه دارند، مقامات رژيم در روز 4 بهمن اعلام كردند «شبكه هاي اجتماعي فیس بوک و تویيتر را به دلیل مسائل قانونی و با قاطعیت فیلتر کرده ایم».
پاسدار جنايتكار عبدالصمد خرم آبادي دبير ارگان سركوب موسوم به «کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» گفت اين تصميم در «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که 13 عضو دارد» گرفته شده. وي افزود «شش نفر از آنها وزیر اطلاعات، ارتباطات، فرهنگ و ارشاد، دادگستری، علوم و آموزش و پرورش هستند. سه عضو هم از تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و نیروی انتظامی است، یک نفر هم از شورای عالی انقلاب فرهنگی و دو نفر هم نماینده مجلس». اين مزدور كه در يك برنامه تلويزيوني صحبت مي‌كرد براي توجيه اين اقدام سركوبگرانه افزود: «فيس بوک یک سایت آمریکایی است و از سوی یک صهیونیست اداره می شود، بقیه سهامداران آن هم صهیونیست هستند.... علاوه بر اینها فیس بوک ابزاری است در اختیار سيا».
مهدي اخوان، عضو ارگان سركوب موسوم به «شورای عالی فضای مجازی» گفت: مسئول اعمال «فیلترینگ وزارت ارتباطات است. البته مجموعه ای در قوه قضاییه و جاهای دیگر داریم که در این مورد تصمیم گیری می کنند و محتوای سایتها را مورد بررسی قرار می دهند و محتوای مجرمانه را مشخص می کنند اما مجری فیلترینگ دولت است». او افزود «تفاوت نگاه دولتها زیاد فاحش نبوده چون وزارت ارتباطات کار فیلترینگ را انجام می دهد. الان چند ماه است دولت تغییر کرده اما تفاوت خاصی در این حوزه ها ایجاد نشده است.... خیلی جاها دولت به دلیل اینکه نمی تواند یک محتوای خاص را حذف کند مجبور به حذف کل محتوا و سرویس می شود». او با تأكيد بر ممنوعيت استفاده از فيلترشكن گفت «اگر فیس بوک قرار است فیلتر شود دیگر کسی نباید به آن دسترسی داشته باشد، ولو با فیلتر شکن! (خبرگزاري سپاه پاسداران-فارس- 4بهمن 1392). شوراي عالي مجازي، براي اعمال سركوب و سانسور در سال 90 به دستور شخص خامنه اي ايجاد شد و بالاترين مقامهاي رژيم از جمله آخوند روحاني، رئيس جمهور رژيم و پاسدار-سرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران از جمله اعضاي آن هستند.
اين يك حلقه جديد در اقدامهاي سركوبگرانه اينترنتي توسط رژيم آخوندي است كه از مدتها پيش شروع شده است. يك سال پيش ارگان جديدي به نام « قرارگاه جنگ نرم» در ستاد كل نيروهاي مسلح رژيم به وجود آمد كه دست كم 20هزار پاسدار در «اجراي فرمان خامنه اي براي مقابله با جنگ نرم» در آن به كار گرفته شده اند (روزنامه حكومتي بهار-13دي91). همزمان سپاه پاسداران با راه اندازي شبكه اينترنتي موسوم به «بصير» تلاش كرد ارتباط كاربران ايراني با شبكه جهاني اينترنت را قطع و آنها را وادار كند از اين شبكه كه تحت كنترل پاسداران است، استفاده كنند. ماه گذشته نيز خامنه‌اي، در يك فتواي مسخره چت كردن دختران با پسران را حرام اعلام كرد.
در همين حال، پاسدار ساجدي نيا، سركرده نيروي انتظامي تهران بزرگ، از پلمب كردن 67كافي نت تنها در هفته اول مرداد خبر داد (خبرگزاري حكومتي ايسنا-5مرداد). پيش از او نيز دبير شوراي عالي فضاي مجازي رژيم، «دور زدن سامانه فيلترينگ براي دسترسي به شبکه‌هاي اجتماعي در اينترنت را جرم» خوانده بود.
به موازات اختناق فزاينده اينترنتي رژيم با تمام قوا در تلاش براي جلوگيري از دسترسي به ماهواره است. وزير اطلاعات روحاني در اولين روزهاي كارش از مصادره 16هزار تجهيزات ماهواره و دستگيري 125تن خبر داد (خبرگزاري وزارت اطلاعات-مهر-23مرداد92). فرمانده انتظامي همدان نيز اعلام كرد: تنها در شش ماه اول سال 92، 32هزار بشقاب ماهواره اي جمع‌آوري شده است. (خبرگزاري مهر-16مهر92). رسانه هاي حكومتي در 22 آذر از ضبط 5000 دريافت كننده ماهواره اي در بندرعباس خبر دادند.
علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد روحاني، با اشاره به «تبليغات منفي دشمنان از طريق ماهواره ها و سايتهاي مختلف» در اين باره گفت: «يكي از منابع اصلي الگوهاي ضد (رژيم) و غلط همين ماهواره ها، سايتها و شبكه هاي اجتماعي هستند كه با جمع‌آوري مقطعي در مدت زمان اندكي دوباره شاهد استفاده آن از طريق مردم هستيم» (خبرگزاری مهر-22شهريور92). وي متعاقباً از روي آوردن 71درصدي مردم به ماهواره ها ابراز نگراني كرد (رسانه هاي حكومتي- 26آذر92).
تشديد خفقان و سانسور، با توافق شخص روحاني و مشاركت فعال كابينه او يك بار ديگر نشان مي‌دهد مأموريت اين آخوند جنايتكار هيچ چيز جز نجات رژيم منحوس ولايت فقيه از سرنگوني محتوم نيست. خامنه اي و رئيس جمهور جديدش كه به ناگزير در پروژه دستيابي به بمب اتمي يك قدم عقب نشيني كرده اند، مذبوحانه تلاش مي‌كنند با افزايش اعدام و سركوب و اختناق و سانسور و همچنين با تشديد تروريسم و جنگ افروزي در منطقه تعادل رژيم رو به سقوط خود را حفظ كنند.

مقاومت ايران بار ديگر نسبت به چشم پوشي جامعه جهاني، به ويژه اتحاديه اروپا و آمريكا و سازمان ملل بر نقض وحشيانه و سيستماتيك حقوق بشر به بهانه مذاكرات اتمي هشدار مي‌دهد و تأكيد مي‌كند اين رويكرد نه تنها اين رژيم را در كشتار و جنايت بلكه در دستيابي به بمب اتمي نيز تشويق مي‌كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر