۱۳۹۲ دی ۲۹, یکشنبه

دولت عراق از همراهي مترجمان و پرستاران با بيماران جلوگيري مي كند

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت با صدور اطلاعيه يي اعلام كرد: بيش از سه ماه است كه سرگرد احمد خضير از عناصر جنايتكار وابسته به نخست وزيري عراق در معالجه بيماران كارشكني كرده و به بهانه هاي مختلف در مراجعه آنان به بيمارستانهاي بغداد كارشكني ميكند.
روز گذشته، شنبه 18 ژانويه نيروهاي عراقي اطلاع دادند كه مترجمان بيماران سرطاني و بيماريهاي حاد قلبي كه قرار است روز يكشنبه به بغداد منتقل شوند، نمي توانند آنها را همراهي كنند و به اين ترتيب اين بيماران كه به زبان عربي يا انگليسي آشنايي ندارند، قادر به مراجعه به پزشك نيستند.
روز پنجشنبه 16 ژانويه نيز از همراهي مترجمان و پرستاران با بيماران ازجمله يك بيمار اورژانس به بغداد ممانعت كردند و نهايتا بيماران با سه ساعت تأخير كمپ را ترك كردند و عملاً به بيشتر قرارهاي پزشكي خود نرسيده و بي نتيجه به ليبرتي بازگشتند.
اكثر روزها امبولانس حامل بيماران ساعتها در سيطره خروجي كمپ بدون دليل در انتظار مي‌ماند و بسياري از مراجعات به خاطر اين تأخيرها كنسل مي‌شود . 
در اطلاعيه دبيرخانه شورا در روز 16ديماه (6 ژانويه 2014) در همين باره آمده است «احمد خضير، سرگرد جنايتكار استخبارات، از مأموران نخست وزيري در ليبرتي، در روز 5 ژانويه 2014 از همراهي چهار تن از مترجمان و پرستاران با بيماران جلوگيري كرد و مانع رفتن آنها به بيمارستان بغداد شد».
احمد خضير كه در قتل عام، اعدام جمعي و آدم ربايي 10شهريور (اول سپتامبر 2013) در اشرف و همچنين در قتل عام 19فروردين1390 (8 آوريل 2011) شركت مستقيم داشته است، مجري دستورات نخست وزيري عراق در اعمال محاصره ضد انساني پزشكي عليه مجاهدان و اعمال شكنجه روزانه آنها است.

جلوگيري از دسترسي آزادانه به خدمات درماني و تأخير در معالجه بيماران تا كنون منجر به زجركش شدن 16تن از ساكنان اشرف و ليبرتي شده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر