۱۳۹۲ دی ۲۹, یکشنبه

جان زنداني سياسي احمد دانشپور بر اثر عدم رسيدگي پزشكي در خطر است

 
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران لحظاتي پيش با صدور اطلاعيه يي اعلام كرد:
حال زنداني سياسي احمد دانشپور مقدم، 41ساله، كه مبتلا به بيماري كولون است به شدت وخيم شده و حيات وي در خطر قرار گرفته است.
وي شنبه شب 21ديماه 92 پس از يک تشنج شديد از هوش رفت و بر اثر زمين خوردن چانه اش شكست. او پس از انتقال به بهداري زندان، به بيمارستاني در خارج از زندان منتقل شد، اما دژخيمان او را به سرعت به زندان بازگرداندند. زندانيان سياسي همبند وي طي نامه يي نسبت به احتمال شهادت او به خاطر عدم رسيدگيهاي درماني هشدار داده اند.
او كه به  التهاب شديد روده بزرگ  مبتلا است، بر اثر شكنجه هاي روحي و جسمي و محروميت از رسيدگيهاي درماني و غذاي مناسب، بر اثر خونريزي روده و عوارض ناشي از آن 40كيلو وزن خود را ازدست داده است.
احمد دانشپور در ديماه 88 همراه با پدر، مادر و همسرش به خاطر  داشتن رابطه خانوادگي با مجاهدان اشرفي، بازداشت و به همراه پدرش محسن دانشپور به اتهام آخوندساخته «محاربه» به اعدام محكوم شد. محسن دانشپور 72ساله، مبتلا به نارسايي حاد قلبي و گوارشي، و خانم مطهره بهرامي 62ساله، مادر احمد، مبتلا به درد شديد مهره هاي كمر هستند. هر دو آنها بر اثر شدت بيماري و سالخوردگي در معرض فلج شدن هستند. خانم ريحانه حاج ابراهيم دباغ، همسر احمد دانشپور نيز مبتلا به درد شديد پا و كمر و بيماري حاد گوارشي است اما از رسيدگيهاي درماني مورد نياز محروم است.

مقاومت ايران عموم مراجع بين المللي و ارگانهاي حقوق بشري به ويژه گزارشگران اعدام، شكنجه و گزارشگر ويژه نقض حقوق بشر در ايران را به اقدامي عاجل براي نجات جان احمد دانشپور و دسترسي آزادانه وي به خدمات پزشكي فرا مي‌خواند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر