۱۳۹۲ دی ۱۸, چهارشنبه

عدم حضور ناظران سازمان ملل در ليبرتي... هشدار در مورد افزايش تهديدهاي امنيتي و تهاجم مجدد به ساكنان ليبرتي

به دنبال تهاجم سنگين موشكي نيروهاي عراقي به كمپ ليبرتي در روز 5دي (26 دسامبر) كه 4 شهيد و بيش از 70مجروح و مصدوم برجاي گذاشت، مانيتورهاي ملل متحد كه طبق يادداشت تفاهم بايد در 24ساعت شبانه روز و 7روز هفته در كمپ حضور داشته باشند، از حضور در كمپ خودداري مي كنند. تيم مانيتورينگ يونامي و تيم كميسارياي عالي ملل متحد تنها اجازه يافتند در روز 6دي هر يك صرفأ به مدت نيم ساعت به داخل كمپ آمده و سپس آن را عجولانه ترك كنند.
غيبت ناظران در ليبرتي در شرايطي است كه مقاومت ايران در روز 17دي با صدور اطلاعيه يي درخواست قاسم سليماني را از مالكي براي حمله به ليبرتي در لباس «داعش» فاش كرد.
از سوي ديگر، مالكي دستور داده است يك نيرو از «سوات» همراه با نيروهايي از لشگر كثيف (طلايي) كه افسران و فرماندهان آن از عناصر «بدر»، «عصائب الحق» و «گردانهاي حزب الله عراق» و همگي تحت امر نيروي تروريستي قدس هستند، در حوالي ليبرتي مستقر و در صورت بحراني شدن وضعيت در عراق عليه مجاهدين وارد عمل شوند. اين درحالي است كه نيروي حفاظت رسمي ليبرتي نيروي پليس اتحاديه است و حضور نيروهاي سوات حاكي از توطئه مشخصي براي قتل وكشتار مجاهدين است.
همچنين بنا بر اطلاعات مشخص، نيروي تروريستي قدس بار ديگر در هماهنگي با حكومت عراق در صدد تجديد حملات موشكي به ليبرتي با موشكهاي بيشتر و قدرتمندتر است. در حمله 5دي از موشكهاي 240ميليمتري استفاده شده بود كه قدرت انفجار و تخريب آنها 20برابر بيش از موشكهاي 107ميليمتري است كه در سه حمله پيش از آن به كار گرفته شده بود. هماهنگي براي انتقال موشكهاي جديد و سكوهاي پرتاب آن به موضع شليك توسط ارگان مشاور امنيت ملي مالكي، كه مسئوليت كميته سركوب ساكنان اشرف و ليبرتي را برعهده دارد، انجام مي شود.
طبق رهنمودهاي قاسم سليماني، سركرده نيروي تروريستي قدس، براي موجه جلوه دادن حمله به مجاهدين، آنها بايستي در تبليغات دولتي عراق، به ارتباط با تروريسم و القاعده و داعش متهم شوند!

مقاومت ايران بار ديگر مسئوليت آمريكا و سازمان ملل متحد در حفاظت از ساكنان ليبرتي را در شرايط بحراني كنوني خاطرنشان مي كند و از سازمان ملل مي‌خواهد ناظران سازمان ملل متحد همراه با يك تيم كلاه آبي به طور شبانه روزي در داخل ليبرتي مستقر شوند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر