۱۳۹۳ دی ۲۰, شنبه

حمله پاريس : سرطان جهادي ريشه اش در تهران است-به قلم استراون استيونسون در «ديپلومات»

9 ژانويه 2015
گسترش خشونت جهادي در سراسر جهان الهام و روياي آيت الله خميني بود
وحشت كشتار ده روزنامه نگار و دو پليس درپاريس به سادگي آخرين مظهر گسترش اسلام بنيادگرا ميباشد كه ردپاي آن ميتواند در انقلاب ايران وبه قدرت رسيدن آيت الله بزرگ خميني كه در ايران اولين جمهوري اسلامي را پديد آورد جستجو كرد . اعتقادات قرون وسطايي او كه قدرت و اختياراتش مستقيما از جانب خدا مي آيد او را قادر ميساخت كه قدرت فاشيستي مذهبي را اعمال كند كه ميتواند زنداني كردن  و شكنجه را با قدرت اجرا ء كند و بوسيله ترس و خشونت حكومت كند و از اين افراط گري ها با بيان اين كه از جانب خدا آمده است دفاع كند . چيزي شبيه به ” حق الهي پادشاهان ” كه براي قرنها اروپا را در خون فروبرده بود ، و اين بي اعتباري و ناهمخواني تاريخي 74 ميليون ايراني را درخود فروبرده است وتمدن برجسته ايران را به قرون وسطي برگردانده است جايي كه زنان ميتوانند سنگسار شوند و مردان از جرثقالها در ميادين شهرها حلق آويز شوند چرا كه آنها متهم به جنگ با خدا بوده اند .
بعد از اعدام 130 هزار تن از اعضاء گروه اوپوزيسيون مجاهدين خلق در سال 1980 ،خميني شروع به گسترش سرطان بنيادگرايي خود درسراسر خاورميانه كرد . جانشين او آيت الله علي خامنه اي اين انحراف زشت و شنيع از اسلام را با كمك مالي و آموزش و مجهز كردن سازمانهاي تروريستي به صورت بين المللي درسراسر خاورميانه درآورد .
ايران درحال حاضر هژموني خود را در سراسر خاورميانه گسترش داده است و اين موضوع ارزش يادآوري را دارد كه داعش تنها سازمان تروريستي نيست كه از خشونت وخونريزي براي يك خلافت اسلامي در سراسر جهان استفاده ميكند ، بلكه اين اصل قانون اساسي ايران است كه توسط آيت الله خميني ترسيم شده است كه آنها انقلاب اسلامي را با هدف و قصد روشن جهت ايجاد يك خلافت اسلامي صادر ميكنند. تهران به داعش به عنوان رقيب مستقيم سني در جدال براي به بردگي كشاندن جهان در يك فساد قرون وسطايي از دين اسلام نگاه ميكند .
درحال حاضر ايران فقط شبه نظاميان وحشي شيعه را در عراق تامين مالي نميكند بلكه حزب الله در لبنان ، حماس در فلسطين ، بشاراسد در سوريه و شبه نظاميان حوثي دريمن كه صنعا پايتخت يمن را در اواخر سپتامبر اشغال كردند را حمايت و تامين ميكند . حسن روحاني رئيس جمهوري كه معتدل ناميده ميشود همچنين برنامه بسيار گران قيمت غني سازي اورانيوم و ساخت تسليحات هسته اي و خريد موشكهايي پيچيده را تامين مالي ميكند .
سقوط قيمت نفت سبب مشكلات زيادي براي آخوندها شده است . بودجه آينده آنها بر اساس  افزايش قيمت نفت از بشكه اي 112 دلار به بشكه اي 130 دلار برنامه ريزي شده بود . امروز اين قيمت به زير 50 دلار سقوط كرده است و كارشناسان پيش بيني ميكنند كه به 45 دلار هم خواهد رسيد . اين موضو ع در تركيب با تحريمهاي غربي براي تهران فاجعه ميباشد . روحاني خود را در يك تله ناممكن مي يابد . او وقتي كه انتخاب شد متعهد شده بود كه اقتصاد و زندگي ايرانيان عادي را بهبود بخشد . ولي تندروها در تهران درپناه ريختن ميلياردها دلار در اختيار سپاه پاسداران تروريست در فساد زندگي ميكنند . هرچند با سقوط قيمت نفت ، روحاني  در ماه گذشته اعلام كرد كه 50 درصد بودجه سپاه پاسداران افزايش يافته است كه با اين حساب بودجه آن سر به بيش از 5 ميليارد دلار ميزند كه بيشتر از نيمي از كل بودجه دفاعي ايران است كه خود اين بودجه در ماه گذشته به ميزان 33 درصد افزايش يافته است .
اين مبلغ كه در حروف كوچك مدفون شده است بيشتراز 2.5 ميليارد يورواست  كه مستقيما به قسمت ساخت وساز و مهندسي سپاه كه به خاتم الانبياء شناخته ميشود ريخته ميشود كه يك وسيله نقليه كج براي توزيع سخاوتمندانه در سلسله مراتب سپاه پاسداران است .
ايران به سادگي تحمل اين موضوع را ندارد . 74 ميليون ايراني مواجه با فروپاشي اقتصادي ميباشند . مردم خسته هستند . آنها نميخواهند منفورين بين المللي باشند ، يك خروش و اعتراض پنهاني در فضا وجو دارد ، قيمت نان به ميزان 30 درصد در ماه گذشته افزايش يافت و محتملا يك قيام عمومي ديگر در چشم انداز ميباشد . تحريمها و سقوط قيمت نفت ضربه سختي ميزنند . و الان زماني است كه غرب بايد از اوپوزيسيون ايران و دامن زدن به  تغيير رژيم حمايت كند . غرب بايد به مردم ايران كمك كند كه اين آخوندهاي ستمكار را سرنگون سازند و آزادي و صلح و دمكراسي در ايران را برقرار سازند .
گسترش خشونت جهادي درسراسر جهان روياي آيت الله خميني بود . وراه مقابله با اين وقاحت و زشتي نميتواند فقط بر معلومات اطلاعاتي و دستگيري هاي پراكنده تكيه كند . سرطان اوليه بايد به وسيله جراحي در قلب آن در تهران درمان شود و به جاي آن يك اسلام مدرن و ملايم كه توسط خانم مريم رجوي و شوراي ملي مقاومت ايران او نمايندگي ميشود در ايران جايگزين شود .

·        استراون استيونسون يك عضو سابق پارلمان اروپا در فاصله سالهاي 1999 تا 2014 و همچنين رييس رابطه با عراق در اين پارلمان مي باشد. وي هم اكنون رييس گروه آزادي براي عراق (EIFA) مي باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر